Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 29.04.2024, 11:09

Івано-Шийчинський НВК

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Виховна робота

Виховна година «Краса навколо тебе… збережи її… »
Мета: Освітня: формувати небайдуже ставлення до природи та до екологічних проблем сучасності; формування світогляду учнів за допомогою екологічних знань; формування елементів наукових знань учнів у процесі ознайомлення з природою, Формування екологічної культури, гармонійних відносин з природою. Вчити дітей бути спостережливими, уважними до природи рідного краю. Розвиваюча: розвивати вміння бачити красу, дивуватися і пізнавати світ. Прищеплювати любов до природи. Прищеплювати учням інтерес до навчальних та наукових досліджень; формування вміння приймати рішення та активно діяти для збереження довкілля. Виховна: виховання любові до природу; відродження кращих традицій українського народу у ставленні до довкілля; Захід розпочинається відео: Майкл Джексон «Крик Земли»
Сьогодні дощ і вітер свище, За хмари сонечко зайшло. Кущі схилилися ще нижче, І десь поділося тепло. На двір не вийдеш погуляти, Бо під ногами плюскотить. І сірий сум повзе до хати... Так гірко робиться в цю мить. Дощ за вікном і злий вітрище Зриває лист й несе увись. Ти до вікна присядь поближче І пильно-пильно придивись. Дерева вмиті і чистіші, Зазеленів яскраво луг. Тож придивіться ще пильніше На все, на все, що є навкруг. І ти побачиш, справжнє диво У квітах, що вологи ждуть. Поглянь, як крапельки красиво В калюжі свій танок ведуть. Природа мудра і чарівна, Приваблива у кожну мить. І треба нам її любить.
Вчитель: Що ви очікуєте від согоднішнього екологічного уроку? Учні пишуть на аркушах та прикріплюють на екологічний плакат із зображенням позитивного впливу людини на природу. Ми, люди, невід'ємна частинка природи. Незалежно від наших жит­тєвих потреб, хочемо ми того чи ні, йде дощ, напуває спраглу землю, наповнює ріки; свище вітер і несе зірвані листочки; страшний смерч налітає і знищує все навколо; світить яскраве сонечко і зігріває довкіл­ля; густий білий, як молоко, туман оповиває всю землю і робить її таємничою; приходять на землю день і ніч; ніжні роси випадають на зелену траву і виблискують діамантами та заворожують душу; чарівна веселка враз встає над рікою і кличе у справжню казку. Природа різно­барвна і дивовижна, мудра і всесильна. Людина - дитя природи і му­сить жити за її законами, любити все те, що дарує вона кожному з нас. А дарує вона нам усе для життя: повітря, воду, тепло, світло та їжу. Без цього людина не може жити. Природа нам, як мати, отже, треба її любити і берегти. Збережемо природу - захистимо себе від біди.
Наведіть приклади того, що в природі існує взаємозв'язок. (Діти наво­дять приклади і пояснюють, як вони це розуміють.) (Слайд №3).
Учень Знищення одного виду тварин несе за собою величезні втрати інших тварин, що також зникають від нестачі їжі та від хвороб. Якщо, наприклад, знищити всіх вовків у лісах, то через короткий час почнуть гинути олені, косулі та інші звірі, що на них полювали вовки. А це відбувається тому, що у природі відбувається природний відбір, тобто виживають сильні і ви­тривалі звірі, а хворих, слабких знищують хижаки. Хвора тварина не може швидко бігати, тому стає жертвою, але тоді ніякі хвороби не поширюються серед стада. А коли вовків не стане, то серед здорових будуть жити і хворі тварини, а від них заразяться інші, і через деякий час почнеться епідемія, яка може забрати не лише поодиноких тварин, а й цілу популяцію. У тварин немає лікарень і лікарів, тому лікувати їх нікому. Вовки виконують роботу лісових санітарів. Вони підтримують популяції тварин здоровими і сильними. Учень знищення лісів викликає зсуви, які нищать усе на своєму шляху; неправильне розорювання схилів горбів веде до руйнування земельних угідь і виникнення ярів; осушення боліт призводить до пересихання річок, які поповнювалися водами болота; забруднення повітря призводить до виникнення "парникового ефекту", що негативно впливає на клімат нашої планети. 1 учень
Людство досяглося такий стадії, коли антропогенний вплив на біосферу придбало необоротний характер, різко загострилися протиріччя між зростаючими потребами суспільства, що й убожіють можливостями природи. Екологічний утвір був висунутий ЮНЕСКО й Програмою ООН по охороні навколишнього середовища в розряд основних засобів гармонізації взаємодії людину й природи.
Стокгольмська конференція по охороні навколишнього середовища в 1972 році прийняла рекомендацію про створення міжнародної програми по утвору в області навколишнього середовища. З метою виживання людству необхідно переосмислити суть взаємин людину, суспільства й природи на основі нових підходів і ідей. Практична реалізація ідей сталого розвитку пов'язана зі зміною стереотипу культури взаємин людину й природи. По визнанню вітчизняної й світової громадськості центральним фактором у вирішенні проблем взаємин «Людей — Суспільство — Природа» стає екологічний утвір. Сьогодні екологічний утвір у світі вважається пріоритетним напрямком навчання й виховання, що вчаться загальноосвітніх шкіл. Конференція ООН у Ріо-де-Жанейро в 1992 році, що обговорювала проблеми навколишнього середовища й розвитку утвору, у своїх документах і розв'язках також підкреслила величезне значення екологічного утвору в реалізації стратегії виживання й сталого розвитку людства.
2 учень: повідомлення про екологічну обстановку в Україні Презентація екологічного стану річки Мерло м. Богодухів
Вчитель Бездумна людська діяльність призводить до згубних наслідків. Природу треба любити і берегти. Адже вона не лише нас годує, напуває, дає повітря для життя, але й радує своєю неповторною красою, наділяє нас талантами бачити цю красу і милуватися нею. А без краси людина не може жити. Треба навчитися бачити її, відчувати і захоплюватися нею, не бути байдужим до навколишнього світу. Краса природи здатна робити людське серце добрим і щирим. Вчитель пропонує перегляд відомого фільму Люка Бессона «Побачення з планетою». Неповторна, досконала краса природи та руйнівний вплив на неї людини, професійно подані видатним режисером, вразили школярів. Учитель: Фільм – це результат спільної творчості двох метрів сучасного мистецтва – всесвітньо відомого фотографа дикої природи Янна Артюса-Бертрана й культового режисера Люка Бессона. Будинок – це візуальний шедевр, це позитивний шок, фільм – відкриття. В одному зі своїх інтерв'ю Янн Артюс-Бертран повідомив про те, що найдужчої по емоційному впливу фотографією для нього стала фотографія нашої планети, зроблена з космосу. «Дивлячись на землю з космосу, ти розумієш, що все в нашім світі взаємозалежне, що всі ми, незалежно від того, на якому континенті ми живемо, і в якім місті, усі ми - брати й сестри. Земля – наш загальний будинок, який ми повинні оберігати й про який повинні опікуватися».
Висновки учнів по перегляду фрагментів (основних моментів) фільму
Учень Фільм демонструє нам красу планети й наслідку руйнувань, нанесених діяльністю людину. Незагойні шрами, нанесені Землі промисловими виробництвами, наслідку воєн, екологічних катастроф, розкривають глядачеві реальну ситуацію на планеті. Ключова мета фільму продемонструвати красу нашої планети, нашого загального дому, і підкреслити важливість турботи про неї.
Учень Фільм покликаний сформувати нове бачення людини — усе в цьому світі взаємозалежне, і завдання кожного з нас зберегти природу й зберегти життя на всій планеті Земля. Учень Фільм запрошує нас на мить зупинитися, щоб пристальніше розглянути нашу планету, зрозуміти її й усвідомити те, яким чином обходимося з її красою й з її багатством. Фільм допоможе нам переглянути наші відносини з нашою планетою.
Учень. Сумну картину являє собою занедбаний будинок: стіни в брудних потьоках, вибите скло, зламані двері. Але найстрашніше безгосподарність і запустіння в житлі, де немає стін і вікон, а є задимлене тисячами заводських труб піднебіння, по-варварськи вирубані ліси, мутні, отруєні нечистотами стоки рік і озер. А жити в ньому не тільки нам, сьогоднішнім, але й тим, хто буде після нас.
Учень Земля в біді! В біді ріки й озера, моря й океани – уся Земля! Але біда природи – це, насамперед, наша біда. Ми, люди, – діти природи.
Учень Учені із тривогою говорять про складні проблеми охорони природи від господарської діяльності людини, попереджають про небезпеку загибелі всього живого на планеті Земля й призивають до активної боротьби людини проти бездумного відношення до природи...
Вчитель Як же запобігти лиху, що нависло над нашим загальним домом, ім'я якому – планета Земля?
Вчитель Ми дивно, неправильно живемо на Землі: опікуємо коштовне й дорогоцінне, а безцінне не зберігаємо. Діаманти, алмази, золото, гроші опікуємо, а озера, джерела, хмари, зони чистого повітря, цілинні місця – ні. Це зовсім незрозуміло, якщо подивитися на життя землян звідкись із боку. Ми не прагнемо засвоїти найголовнішого:
Повітря – це наш батько, Вода – мати, Роса – національне багатство, Земля – будинок.
Важливо кожному пам'ятати, що ми – господарі природи, і думати про те, що ж залишиться нашим нащадкам.
Учитель Що конкретно для збереження природи може зробити кожний школяр? Учень: Дотримуватися правил поведінки в лісі, на березі водойм! Дотримуйте правил збору дарунків лісу: грибів, лікарських рослин. Опікуватися про братів наших менших: мурахах, птахах, їжачках. Прикрашати в зелене вбрання міста й села.
Вчитель: Отже, захист природи стосується всіх нас. Усі ми дихаємо тим самим повітрям Землі, п'ємо воду і їмо хліб, молекули яких безупинно беруть участь у нескінченному круговороті речовин. І ми самі – мислячі частки Природи. Це накладає величезну відповідальність за її схоронність на кожний з нас, на кожний без винятку. Кожний з нас може й повинен вносити свій внесок у боротьбу за збереження Природи, а отже, життя на Землі. Учень (на фоні музики)
Пам’ятайте, люди, назавжди:
Неможливо жити без води.
Це життя колиска, це дощі,
Це роса і квітка на межі,
Це тумани, ріки і моря,
Джерело у спеку, це – життя.
Це кришталь озер і джерела,
Це хмарки у небі, це село
У тополях й вербах над ставком,
Це криниця й квітка під вікном.
Шурхіт хвиль і шторму дикий рев,
Це струмок у травах між дерев,
Зелень трав, веселки кольори.
Пам’ятайте, люди, назавжди!
Закінчується урок відеофрагментом «Весняний хор квітів». На цій позитивній ноті ми закінчуємо наш урок. Дякую всім за участь.
Для анотації Мета: виховання відповідальності за природу як національну і загальнолюдську цінність, основу життя на землі, господарські, гуманні принципи природокористування. Формування екологічної культури, гармонійних відносин людини і природи посідає в Україні особливе місце. Це викликано багатьма причинами, і насамперед, наслідками Чорнобильської катастрофи, високим рівнем радіації, хімічним забрудненням довкілля. Сутність екологічного виховання є формування в учнів усвідомлення того, що людина – частина природи, історія – частина історії природи, природа є першоосновою існування людини; розвиток всіх потенційних можливостей організму до життя без хвороб. Основними завданнями екологічного виховання є такі: Вироблення практичних вмінь і навичок раціонального природокористування; Оволодіння знаннями про природу рідного краю Залучення до активної екологічної діяльності; Виховання до дбайливого ставлення до природних скарбів України; Формування екологічної культури, гармонійних відносин з природою. Виконання цих завдань можна досягнути проводячи виховну роботу на уроках природознавства, валеології, охорони здоров’я, біології, географії, а також в позаурочний час.
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz